Ajouter au calendrier

Press room

Press Releases & Resources

About Autonomy

Founded in 2015, Autonomy is an independent French company dedicated to improving the way we move in cities. Its ambition is to promote smart and sustainable urban mobility by offering a platform that gathers innovative mobility companies and government decision-makers.

Autonomy’s annual event combines a trade show, a series of conferences and workshops, industry talks, and pitch sessions. The 2019 edition brought together more than 8,000 visitors, 150 speakers, 200 exhibitors, with over 70 countries represented.

The fifth edition of Autonomy will take place 4-5 November 2020.

Press releases from our exhibitors

September 2019 – Cykleo participera comme chaque année au salon Autonomy qui se déroulera les 16 et 17 octobre 2019 au parc de la Villette.

September 2019 – EOVOLT, les vélos électriques sans compromis, à la fois pliables, légers et produits en France.

June 2019 – Overade présente son concept de location de casques pliables destiné aux utilisateurs de trottinettes en libre-service.

September 2019 – Sortir la nuit dans Paris en toute sécurité, c’est désormais simple, facile et économique avec le nouveau service de TaxyMatch.

September 2019 – Silence, leader de la mobilité électrique en Espagne, se lance à la conquête du marché européen.

September 2019 – Zoov, the European electric bike-sharing service that perfectly integrates into urban areas, has announced its launch in Paris-Saclay in September 2019 following a successful trial.

September 2019 – European Mobility Week: Launch of Zoov’s self-service electric bike-sharing network in the Bordeaux area

24 january 2019 – Pink Mobility : Quel bilan pour 2018 ?

September 2019 – SHOPPING NOËL Quels accessoires offrir aux cyclistes et utilisateurs de trottinettes électriques ?

September 2019 – AIRINUM launches collaboration with Italian fashion tech brand NEMEN® to raise awareness about climate change

9 january 2019 – Daimler Partners with Otonomo to Provide Connected Car Drivers with New Services while Delivering on the Promise of Data Privacy

September 2019 – Axioma to Demo Collision Repair Marketplace at Autonomy 2019.

31 july 2019 – Otonomo will help optimize Avis Budget Group connected car data to realize new societal benefits, including smart city and traffic planning

17 april 2019 – RENAULT EZ-FLEX : une expérimentation innovante pour appréhender la livraison urbaine du dernier kilomètre

September 2019 – Introducing the connected brain for ebike fleets: the eBikeLabs vehicle controller

7 may 2019 – Pink Mobility fait son entrée sur le marché des particuliers avec un scooter électrique accessible à tous

September 2019 – Powerful Electric Cargo Trike Approved for European Markets

September 2019 – SEAT accélère son offensive électrique au salon IAA de Francfort

30 september 2019 – Clic-Light : l’innovation lumineuse qui renforce la sécurité de tous les utilisateurs de moyens de locomotion présents au Salon Autonomy Paris !

18 september 2019 – Nissan et le groupe EDF s’associent pour accélérer l’adoption du véhicule électrique et son intégration sur les réseaux en Europe

26 september 2019 – VELLO BIKE – The World’s First Self-Changing, Folding e-bike Expands to France

September 2019 – Green On – Dossier de presse

19 september 2019 – Une nouvelle innovation de la startup française de location de trottinettes électriques WeTrott’ : la station 100% autonome.

September 2019 – “Comment les collectivités et les Parcs Naturels Régionaux se saisissent-ils du covoiturage?” – ECOV

September 2019 – ECOV annonce un plan de développement de plus de 15 millions d’euros pour les 2 ans à venir

September 2019 – « 43 % des travel managers déclarent que les dépenses voyage de leur entreprise ont augmenté au cours des trois dernières années. » selon l’étude réalisée par Kapten Business avec l’Institut Euromonitor International

September 2019 – We believe in self-empowering Mobility. DUCKT builds first of it’s kind micromobility solutions platform.

September 2019 – Safety-critical positioning for autonomous driving: with ESCAPE the first fully integrated device is on its way.

12 september 2019 – Le casque vélo le plus sûr au monde devient encore plus intelligent

October 2019 – Découvrez l’application de stationnement n°1 en Europe* lors du salon Autonomy

October 2019 – Teebike – Dossier de presse

2 october 2019 – Sébastien Oebel rejoint Kapten en tant que nouveau Président Directeur Général

7 october 2019 – Kapten lance la première fonctionnalité d’arrondi solidaire du secteur VTC européen

October 2019 – Silence, leader de la mobilité électrique en Espagne, se lance à la conquête du marché français

October 2019 – Dossier de presse – Overade

October 2019 – Les Routes du Futur du Grand Paris au salon Autonomy 2019

14 october 2019 – Fluctuo lance City Dive, un outil de business intelligence sur les mobilités partagées

14 october 2019 – Vello Bike – Le premier vélo électrique pliant à auto-rechargement au monde arrive en France

16 october 2019 – Urban mobility brand GPad unveils 3 new electric bikes for 2020, in cooperation with its distribution partner Fortunati Group EU in Europe.

OUR SPOKESPEOPLE

Ross Douglas

Would you like to interview Pascal?

Contact our PR agency.

Ross Douglas

Would you like to interview Ross?

Contact our PR agency.

Pascal Melet

General Manager & Event Director

With more than 15 years of experience in the organisation of trade fairs and events in France and abroad, notably at Reed Exhibitions and GL Events, Pascal Melet joined Autonomy in 2019.

Pascal’s objective is to support Autonomy & The Urban Mobility Summit towards a new stage of its growth by strengthening its international leadership. This will increase the platform’s ability to unite public and private decision-makers from all over the world around intelligent and sustainable mobility.

CEO & Founder

South African entrepreneur Ross Douglas began his career directing documentaries on wildlife protection in sub-Saharan Africa, notably for National Geographic. In 2008, he created the FNB Johannesburg Art Fair, the first contemporary art fair in Africa and the largest annual gathering of the African arts community.

Passionate about mobility, he then decided to use his international experience and event skills to encourage sustainable city living through intelligent transport! In 2015, he created Autonomy and chose Paris as the venue for one of the main European summits dedicated to new mobility.

Press Request

RP Agency Léon
Gaëlle LEGRIS– Co-founder

gaelle@agence-leon.fr